Event Marketing

In eigen beheer of in opdracht van ondernemingen realiseren we marketing driven evenementen. Deze events hebben als doel een ondersteunend kanaal te zijn binnen de globale marketingstrategie van een onderneming (of vzw/ngo).

Voorbeelden van evenementen:

logo_63H_amma_transp       

AMMA-AWARDS

De Annual of Master in Media Awards, samengevat als AMMA, hebben als doel het reclame en media-vak te promoten door de beste resultaten uit de media-expertise van het land met betrekking tot onderzoek, mediaplanning en strategie, vernieuwing in verhandeling van mediaruimte en creatief omspringen met media te bekronen.

Er wordt geoordeeld door een vakjury die eclectisch is samengesteld met vertegenwoordigers uit alle domeinen van de communicatiesector.

Intussen worden er 11 Awards uitgereikt.

Rol van E-Frame:

  • Academisch deel: begeleiding samenstelling jury, oproepen tot indienen van dossiers, communicatieplanning, systeem van voting en jurering
  • Ceremonieel gedeelte: definitie thema ceremonie, organisatie van de ceremonie, communicatieplanning
  • Sponsorwerving

logo_63H_kmomarketingcongres

KMO MARKETING CONGRES

Bij elke editie passen we het thema aan met een unieke insteek interessant voor de KMO bedrijfsleider of marketer. Zo hadden we in het verleden al “creativiteit in marketing” en “COM-stories, op maat van de KMO”.

Het congres richt zich tot:

  • KMO zaakvoerders en zelfstandigen die een professioneel marketingbeleid in hun onderneming willen opzetten of uitbouwen
  • Marketing- en communicatieverantwoordelijken van KMO’s die praktische marketinginspiratie zoeken
  • Communicatiespecialisten die zich interesseren voor de specifieke KMO-problematiek

Rol van E-Frame:

  • Concept en organisatie
  • Businessplanning
  • Sponsorwerving

logo npowerment

NPOWERMENT CHALLENGE

In opdracht van de gezamelijke krantenindustrie in België organiseerden we een event waarbij bedrijven (relatief jonge opstartende bedrijven of bedrijven met nieuwe producten of diensten) een dossier mochten indienen om mee te dingen voor de npowerment challenge. Bedrijven moesten door middel van hun goed onderbouwd dossier aantonen dat zij het meest in aanmerking kwamen om te kunnen genieten van een gratis krantencampagne.

De Partners:

  • de marketing associatie van krantenuitgevers in België: gratis mediaruimte
  • BECI (Brussels Kamer van Koophandel): via hen werd de communicatie gevoerd en het event werd door hen “gehost
  • E-Frame: concept en organisatie, ontwikkeling van de verschillende communicatietools