Pebble News February 2016

Inhoud

Drie vierde van de Belgen surfen.

Pebble Media groeit bij jongeren.

Pebble Media versterkt bereik via Smartphone.

Sportpakketten blijven stijgen.

Mannen zijn ook geïnteresseerd in koken.

Drie vierde van de Belgen surfen.

Het internetbereik in België gemeten door het CIM stabiliseert zich rond een totaal maandelijks bereik van drie vierde van de bevolking 12+.

Bij de leeftijdsgroepen tot 34 jaar, ligt het maandbereik van het internet op bijna 90%, bij de 55+, zakt het naar 1 Belg op 2.

Groei bij jongeren 12 tot 17 jaar

 overview12-17j

Met een stijging van het bereik van 13% binnen de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar wint het portfolio van Pebble Media aan belang bij deze interessante en veeleisende doelgroep. Een totaal van 865.079 bruto contacten is immers niet te negeren.

 websites12-17j

De sites die vooral verantwoordelijk zijn voor deze groei bij jongeren zijn de VRT websites, in belangrijke mate aangevuld door de webstekken van Libelle (een indrukwekkende stijging van +90% binnen deze doelgroep) Ook Nickelodeon doet het goed (+61%) net zoals Plopsa.be (+51%).

In het Zuiden stellen we dezelfde tendens vast waarbij rtbf.be een stijging van 48% laat optekenen en NRJ ten opzichte van januari zijn bereik meer dan verdubbelt (evolutie-index van 220).

Pebble Media versterkt bereik via Smartphone

 platformen

Binnen het stabiele maandelijkse internetbereik, zijn er amper verschuivingen merkbaar tussen de verschillende platformen.

Pebble Media heeft een belangrijke aanwezigheid op PC en Laptop (in vergelijking met het totale internetlandschap) en ziet in februari het belang (stijgend bereik) van de mobiele platformen phone en tablet vooruitgaan.

Zoom socio-demografisch

 mannen_vrouwen

Pocketresto.be doet het opvallend goed (+30%) bij de mannelijke internetpopulatie.
Neemt het “sterke” geslacht volop culinaire initiatieven? Ook Libelle Lekker en Flair (+5%) delen in deze verhoogde interesse. Wij houden hen voor u in de gaten.

Bij de dames situeert de groei zich eerder bij de generieke vrouwenwebsites van Sanoma met mooie stijgingen van 25% voor Femmes d’Aujourd’hui en 14% voor Libelle.

Websites zoals Nickelodeon, Nostalgie, NRJ, Studio Brussel en Plopsa kennen eveneens aanzienlijke stijgingen.

Terwijl de mannen in de keuken staan, ontspannen de dames zich met de kinderen, luisteren ze naar (online) radio en bladeren ze virtueel in psychologies.com. Ook sporza.be wordt meer bekeken (+6%) door de dames.